Výsledky vyhledávání v sekci Podnikání na dotaz ambiciózní

Nastartujte svůj business

access_time21.listopad 2019personRedakce

Začátek je ta nejdůležitější část práce. Platón.Malé batole když začíná objevovat svět, dívá se a pozoruje ty velké milující lidi kolem sebe a možná obdivuje jejich schopnost chodit. Ono ani pořádně neví, že tomu zajímavému a rychlému způsobu přemístění z jednoho místa na druhé se říká chůze. Ani si není jisto, jak přesně to ti velcí lidé dělají, ale moc touží rovněž se postavit na své nožičky a podívat se na svět z jiné perspektivy. Co se odehrává v té malé hlavičce, jak složité jsou ty kalkulace a plány, to se nikdy nedozvíme. Je to tajný plán, pečlivě promýšlený a odvážný. Ale u pouhého plánu to nezůstává. Batolátko potají nacvičuje a zkouší nové pohyby, přidržuje se gauče, padá a znovu se zvedá, ale aby si máma a táta ničeho nevšimli. Prozatím ne, ještě přijde ten správný čas ukázat v plné parádě svůj nový návyk, svoje umění chodit. Nakonec přijde ten Den a ono vykročí. Je to tanec, triumf a aplaus.Každý projekt, každý podnikatelský záměr je sen, kterého lze dosáhnout pečlivým plánováním a zkoumáním, kreativními nápady a systematickými kroky, analýzou a sledováním reakcí okolí, které se nechová vždy jako milující rodič, pohotovými reakcemi, odhodlanou prací a vírou v úspěch. Je to snaha udělat něco, co jsme ještě nikdy nedělali.Nejtěžší etapou je vykročit, udělat první krok, odhodlat se ke startu. Přitom jsou rozhodně důležitá také tradiční metodická doporučení a znalosti alespoň základů managementu a marketingu. Ovšem předpoklady pro dosažení úspěchu v podnikání, úspěšného nastartování nového projektu, anebo nového produktu leží hlouběji, někdy i pod pokličkou našeho rodinného tajemství, systému peněžních přesvědčení, skutečného vnitřního podvědomého naladění, které při všech metodicky správných krocích a dostatku startovacího kapitálu se mohou stát silnou překážkou nejen v dosažení očekávaných výsledků, ale i pro zahájení projektu vůbec. Jednou z významných překážek je například podvědomý strach z krachu, neúspěchu, ztráty."Úspěch je pouze z 5% strategie a z 95% realizace", řekl Percy Barnevik. Proč mnoho strategických plánů vypracovaných firmami zůstává nerealizováno? Důvodů může být několik, například: Účastníci procesu přistupují k tvorbě strategie příliš formálně. Výsledkem je suchý "dokument" hodně vzdálený od reálných potřeb podniku. Nebo se realizace strategie nehne z místa, protože neexistuje ani jeden cíl, který spojuje všechny lidi v podniku. Pracovní tým není schopen "procítit" strategii, která je mu předložena jako hotový fakt. Často s ní zcela nesouhlasí.Jakým by měl být strategický plán moderní dynamicky rostoucí společnosti? Musí být ambiciózní, ale přitom realistický. Ambiciózní strategii odlišuje to, že musí být orientována na dosažení kvalitativně nové úrovně rozvoje společnosti a vnímána personálem společnosti jako náročná ale realizovatelná, jako zajímavá výzva. Ambiciózní strategie vyjadřuje to, co chce anebo o čem sní iniciátor strategie (majitel, ředitel, řídicí tým). Ambiciózní strategie vzniká tehdy, kdy se najde někdo, kdo chce realizovat ambiciózní nápad. To znamená -  nová strategie vyžaduje lídra - člověka, schopného vést tým. Ten by měl být schopen "zapálit oheň" v očích svých spolupracovníků a stmelit je pro realizaci společného cíle, a zároveň zachovat dynamiku rozvoje firmy, ale neztratit kontrolu nad řízením.

folder_openPřiřazené štítky